duminică, 6 aprilie 2008

4 fizicieni şi o blondă


Titlul ţinteşte nostalgic către unul dintre evenimentele copilăriei mele. În anii '70, la TVR a rulat un serial polonez, „Patru tanchişti şi un câine”, cu acţiunea pe vremea celui de-al doilea război mondial. Moda foiletoanelor n-a dispărut, dimpotrivă, s-a diversificat (da, da, mă gândeam la telenovele...). Cum tinerii americani trag tot mai tare către meseriile bănoase, în detrimentul orientării către cercetarea fundamentală, studiourile americane au început să producă seriale cu savanţi.

Cunoscutul „Numb3rs”, cel cu moda ecuaţiilor scrise pe table de sticlă transparentă, tocmai şi-a revenit vineri din pauza de la mijlocul sezonului IV, unde prietenul astrofizicianului Larry Fleinhardt, matematicianul Charlie Eppes, îşi ajută fratele Don Eppes, investigator la F.B.I., să rezolve cele mai diferite cazuri criminale.

Până să aflu de existenţa lui „The Big Bang Theory”, iată că e aproape gata; ultimul episod din sezonul I va fi difuzat pe luni, 14 aprilie a.c., de canalul american CBS. Leonard Hofstadter şi Sheldon Cooper sunt doi tineri savanţi geniali. Viaţa lor se schimbă radical în momentul când descoperă că în apartamentul vecin s-a mutat Penny, o tânără din Omaha, angajată la fabrica de plăcinte cu brânză. Cei doi concurează cu prietenii lor, poliglotul Howard Wolowitz şi tăcutul Rajnesh Koothrappali, de asemenea fizicieni, pentru a atrage atenţia prietenoasei blonde. Multe poze şi câteva fragmente video pe pagina serialului:
http://www.cbs.com/primetime/big_bang_theory/

Un comentariu:

Anonim spunea...

Excelent film. Am citit despre el in o revista a studentilor de la universitatea mea din Montreal, Canada. Dar cum nu am televizor, inca nu am vazut filmul. Dar inteleg ca popularizeaza stiinta corecta catre public, in un mod amuzant. O sa il caut pe surse "noficiale" de filme pe net.

Foarte frumos ca ati scris despre asta.

Adrian Buzatu