luni, 15 iunie 2009

Figuri de biologi români (alt diafilm educativ)

.
Iată încă unul dintre diafilmele făcute pentru elevi, în urmă cu 39 de ani, în 1970. Am dorit să-l redau menirii iniţiale, aşa că l-am fotografiat şi am început experimentele cu seria de imagini JPG.

Mi-au sărit şi alţii în ajutor. Cristian Presură, de la www.stiinta.info a realizat o proiecţie on-line:
http://www.stiinta.info/figuri-de-chimisti-romani/news/731/103/

Adrian Buzatu
de la www.stiintaazi.ro a propus ca seria de imagini să fie transformată într-o prezentare PowerPoint (*.pps) şi convertită în Flash Video.
Am căutat pe internet un program freeware care să ştie acest lucru. Am găsit însă altceva, foto2avi, un program rusesc care face un filmuleţ (diamovie) dintr-o succesiune de imagini.



foto2avi poate fi descărcat fără probleme de pe Softpedia.

Filmuleţul AVI produs, de 640x480 pixeli, are 9:38 minute şi vreo 90 MB mărime.
Youtube l-a recodificat in Flash Video.

Timpul dintre clişee: 8 secunde, dintre care 1 secundă efectul de tranziţie - un pic prea scurt pentru textele de 4-5 rânduri, dar foto2avi permite alocarea de timpi diferiţi pentru fiecare, trebuie doar să învăţ cum e mai bine şi cât trebuie rezervat fiecăruia.

De asemenea, voi testa sistemul de lectură automată ca alternativă la coloana sonoră muzicală.
.

3 comentarii:

Anonim spunea...

Felicitari pentru blog, faceti treaba buna :)
Cautam ceva informatii despre o bicicleta care sa genereze curent, care sa il stocheze extern, astfel incat sa poata fi folosit pentru iluminat si pentru incarcarea laptop-ului.
Cat de greu s-ar putea construi un asemenea dispozitiv? Sau poate stiti asa ceva de cumparat?

Va multumesc.

Waverider spunea...

Un laptop consumă (fără să-şi folosească unitatea optică, wireless-ul etc.) minim 0,05 kWh. Un dinam de bicicletă obişnuit generează 6,3 V x 0,3 A = 1,9 W, adică aproape 2 W. Dacă înmulţim 0,002 kW x 1 h rezultă că ar trebui vreo 25 de dinamuri. Va să zică nu dăm randament la acest nivel.

Există sisteme create anume pentru generarea de curent:
http://www.globalideasbank.org/site/bank/idea.php?ideaId=1810

Am căutat pe Google cu:
"muscle power generator"
şi am găsit multe idei.
Asta dacă ştiţi englezeşte.

Există intrări şi în româneşte:
http://www.banknews.ro/stire/23769_masina_electrica_incarcata_cu_forta_propriilor_muschi.html

Anonim spunea...

Va multumesc pentru raspuns :)